Ursa

ULTIMELE STIRI

COILPROFIL a preluat denumirea celui mai puternic brand din portofoliu: METIGLA

Compania belgiană Coilprofil și-a schimbat din această va...

BIFE-SIM 2018 în casă nouă!

BIFE-SIM, cel mai important târg internațional dedicat ind...

Viitorul construcțiilor și tendințe în amenajări la Construct-Ambient Expo 2019

Romexpo redefinește târgurile Construct Expo și Ambient E...




DACH + HOLZ International 2018

» Mansarde si acoperisuri | 07 martie 2018

 

Întrebați cum li s-a părut ediția 2018 a târgului DACH + HOLZ International, 92% dintre vizitatori și 94% dintre expozanți l-au evaluat ca foarte bun și excelent. Dar o un alt procent al chestionarelor ni se pare mai important: 73% dintre respondenți cred că piața de profil va avea o creștere moderată și puternică în acest an, față de doar 64% în 2016 (când a avut loc ediția precedentă a târgului). Iată așadar o atmosferă optimistă, deosebit de importantă pentru evoluția lucrurilor viitoare. În definitiv, ce este un târg dacă nu un moment al speranțelor și al planurilor de viitor? Binînțeles, dacă ai ce să arăți. Iar noi, prezenți la manifestare, am avut ce vedea și vă împărtășim cele mai importante aspecte în continuare. 

 

Peste 45.000 de montatori de acoperișuri, tinichigii, constructori, dezvoltatori și arhitecți au trecut pragul complexului expozițional din Köln între 20 și 23 februarie, pentru a participa la târgul DACH+HOLZ International. Noutățile, dezvoltarea profesională și schimburile de impresii cu colegii de branșă – iată primele trei motive pentru care aceștia au vizitat cele 4 mari pavilioane ocupate de târg. Pe lângă noutățile prezentate de marii producători din domeniu, consacrați la nivel mondial, organizatorii, invitații și expozanții au abordat temele actualității, precum siguranța muncii și prevenirea accidentelor, digitalizarea proceselor de execuție, dezvoltarea învățământului de specialitate, asocierea pe criterii de competență, caracterul general al criteriilor de calitate. Așa cum arată și numele, acest târg este o manifestare internațională, care a depășit granițele Germaniei, arătând încă o dată că piețele sunt strâns conectate. „Încă de la început a fost evident că această ediție a târgului este un câștig sub aspectul prezenței internaționale – au participat 576 firme din 35 de țări, mai multe ca niciodată”, a declarat Dieter Dohr, Președintele GHM (Asociația Târgurilor Profesionale).“

Pe lângă produse noi de acoperire a fațadelor și acoperișurilor, structuri din lemn și materiale pentru etanșare, vizitatorii au putut vedea numeroase manifestări dedicate profesioniștilor realizate sub motto-ul „Zukunft Dach – viitorul acoperișurilor“ sau cele pe tema siguranței lucrului pe acoperiș, în care montatorii au putut proba pe viu noile sisteme de siguranță.

Un rol esențial în organizarea și desfășurarea manifestării a revenit celor două asociații profesionale din țara gazdă - Asociația Monatorilor de Acoperișuri din Germania (ZVDH) și Asociația Dulgherilor. Acestea, aflate într-un strâns parteneriat cu organizatorii târgului și susținuți consistent de principalii producători din piață, au acordat spații ample, în poziții privilegiate ale pavilioanelor, școlilor de meserii de profil, care au adus cei mai buni tineri meșteri să facă demonstrații de măiestrie, spre deliciul celor prezenți. Conform declarației lui Dirk Bollwer, Președintele ZVDH, scopul acestor acțiuni este atragerea de noi tinere talente pentru domeniu. Este și o oportunitate pentru ucenici de a se întâlni, de a interacționa (ei venind din diverse meserii); lucrurile au decurs rapid și firesc datorită canalelor de social media, care au fost deosebit de utile pentru interacțiunea și solidarizarea lor.

La târg a avut loc și întâlnirea tradițională a membrilor IFD (Federația Internațională a Pieței de Acoperișuri), la care au participat și reprezentanți ai redacției noastre. Delegații din peste 20 de țări au facut un tur al producătorilor târgului și au discutat despre apropiatul campionat mondial al tinerilor montatori de acoperișuri, care va avea loc anul acesta în Estonia, la Riga.

 Următoarea ediție a târgului DACH+HOLZ International se va desfășura peste doi ani, conform regulilor acestei manifestări bienale, între 28 și 31 ianuarie 2020 la Stuttgart.

 

La standul Bauder am avut privilegiul să ne întâlnim cu noua generație de lideri ai acestei afaceri de familie care a ajuns la o cifră de afaceri de peste 570 de milioane euro: Jan, Mark și Tim Bauder. Cu aproximativ 1.000 de angajați, șase fabrici în Germania, una în Austria, numeroase reprezentanțe în străinătate și investiții de 100 de milioane de euro în ultimii 4 ani, Bauder țintește locul de lider european în domeniu, cu sisteme de acoperiș de înaltă calitate, o mare diversitate de produse și servicii complete, așa cum a declarat la o conferință de presă domnul Jan Bauder, directorul de export al companiei. În cadrul standului de la DACH+HOLZ International au fost prezentate atât produse individuale, precum membranele cu diverse utilizări, panourile termoizolante pe bază de PIR sau panourile fotovoltaice, dar și sisteme complete pentru acoperiș înclinat sau tip terasă, inclusiv de acoperiș verde, cu ultimele inovații (de exemplu un biotop în care natura găsește cele mai bune condiții să se dezvolte).

 

VELUX, cu un stand de circa 600 mp (!), a făcut față cu greu valului de vizitatori din Germania și nu numai. Una dintre vedetele momentului a fost cu siguranță noua fereastră cu sticlă curbată, pentru acoperișuri orizontale, care cu câteva zile mai târziu a câștigat importantul premiu iF Design Award. Cu ajutorul acestei ferestre de o calitate ireproșabilă, spațiile de la ultimul etaj pot fi luminate natural, fără a ai fi nevoie de protejarea ferestrei cu o cupolă de plastic. Apa se scurge fără probleme pe suprafața curbată, iar fereastra are un aspect foarte elegant din exterior, cu o ramă neagră de aluminiu. Desigur, am putut vedea și alte numeroase sisteme propuse de Velux, care pot deveni soluții de excepție pentru arhitecți, precum și o gamă de echipamente pentru montatori, care să le facă munca mai sigură. De remarcat a fost și vizita la stand a echipei naționale de tâmplari a Germaniei, o apariție totdeauna spectaculoasă la târgurile de profil. Ca vizitatori, ne-am bucurat de plăcuta companie a domnului Henrik Mosegaard-Johansen, key account manager al grupului Velux.

 

Pe lângă gamele de vată minerală de sticlă și vată minerală bazaltică, obținute în variante mai flexibile, mai ușoare și mai simplu de manipulat, Isover a prezentat noile membrane din gama Vario, respectiv Vario Xtra, având o lățime de 3,20 m, capabilă să reziste mult mai bine la radiația UV, ceea ce îi mărește considerabil durata de viață. Un accent deosebit s-a pus și pe utilizarea unor sisteme mai sigure și rapide de fixare și etanșare pe margine a membranelor, pentru a evita apariția mucegaiului în interiorul materialului în sezonul rece: fără capsare, cu benzi dublu adezive. Ca imagine de ansamblu, s-a pus accent pe gamele Ultimate, cu plăci hidrofobizate care preiau, datorită procesului de fabricare, atât proprietățile vatei de sticlă, cât și pe cele ale vatei bazaltice.  

 

Cu aceeași prezență inconfundabilă, materializată într-un stand cu structuri pe care au fost montate învelitori din titan-zinc, Rheinzink s-a adresat vizitatorilor la acest târg cu propuneri de parteneriat excepționale. Strategia de dezvoltare a producătorului german include pachete de servicii complete și colaborări mai strânse cu dealerii și montatorii, propunând mai multe seminarii și cursuri de calificare, un sistem de vouchere pentru partenerii fideli, promovarea tinerelor talente, sprijinirea învățământului de profil (inclusiv pentru participarea acestora la târguri, ca în cazul de față). Ca noutăți, am remarcat linia artColor, acum și în variantele alb și antracit, pentru acoperișuri și fațade.

 

Sika a promovat în principal membranele de impermeabilizare pe bază de FPO (Flexible polyolefin), precum Sarnafil TG 76-18 FSA, armată cu fibră de sticlă și rezistentă la UV. Aceasta este extrem de utilă datorită faptului că este autoadezivă, iar prin lipirea continuă (pe materiale convenționale, inclusiv pe polistiren) se evită desprinderea în timp prin aspirarea de către vânt. În conceperea acestui produs, s-a ținut cont de faptul că multe membrane sunt deteriorate în timpul reparațiilor la acoperiș, ceea ce este evitat cu Sika Sarnafil TG 76-18 FSA. În promovarea gamelor sale pentru acoperiș, Sika a accentuat caracterul ecologic al polimerilor și aditivilor utilizați, ca un avantaj suplimentar față de rezistența în timp și modul în care au fost concepute, pentru a fi pusă în operă cât mai rapid și mai simplu. La stand au fost prezenți numeroși parteneri, preocupați de noutăți și de consolidarea colaborării cu acest producător de nivel mondial a cărui strategie de dezvoltare include un accent particular pe segmentul de rofing.

 

Creaton a ales să amenajeze un stand personalizat pe două niveluri, în care a promovat gama lărgită de învelitori pe care le produce: țiglă ceramică, țiglă de beton, plăci din fibrociment pentru acoperiș și fațadă. Motto-ul prezentării a fost ”Welt der Dächer”, adică ”Lumea acoperișurilor”, iar pentru a accentua această idee, Creaton susține activitatea alpinistului Nicolas Scheidweiler, care și-a propus cucerirea ”acoperișurilor lumii” de pe toate continentele. Ca exponate prezentate, au fost selecționate printre altele învelitorile ceramice cu plăci de format mic MZ3 (nuanța roșu vin smălțuit), cele din fibrociment Linum Pattern, în nuanță gri antracit, deosebit de spectaculoase, și țiglele de beton cu format clasic Heidelberg. Impresionante au fost și accesoriile pentru acoperiș, tot mai aspectuoase și mai bine integrate optic în imaginea învelitorii.  

 

Egger a promovat diversitatea soluțiilor pe bază de lemn și derivate din lemn pentru care constructorii pot opta, atât pentru execuția și renovarea acoperișurilor, cât și pentru lucrări care vizează întreaga construcție. Utilizând aceste materiale, lucrările de construcții sunt mai eficiente, mai rapide, sunt economisite resurse, sunt reduse emisiile responsabile de schimbările climatice iar spațiile de locuit sunt mai sănătoase – arată reprezentanții Egger. Au fost promovate sortimentele cu caracter ecologic, fără formaldehide, precum Egger OSB 4 Top. La acest târg a fost organizată și o tombolă, premiile fiind sejururi cu bilete la Campionatul Mondial de Snowboard din luna martie de la Winterberg.

 

Festool și-a dat măsura inventivității și dorinței de a simplifica munca constructorilor cu ajutorul noilor scule prezentate: ferăstrăul pentru tăierea materialelor izolante din vată minerală, ferăstrăul circular pentru lemn cu tăiere în unghiuri precise Kapex KS 60, noua generație de ferăstraie circulare portabile HK 55, HKC 55 și HK 85, cu noi facilități și puteri, ori ultimele variante de extractoare de praf portabile. 

 

Producătorul de vată bazaltică Rockwool a prezentat pieței germane noi produse precum cele din gama cochiliilor pentru izolarea instalațiilor sau sistemele de panouri cu termoizolație pentru fațade Rockpanel, care au ajuns deja la 144 de nuanțe. Am remarcat de asemenea sistemul termo-hidroizolant pentru acoperișuri înclinate Meisterdach, cu membrană, pentru montarea peste căpriori.

 

Aco a participat la DACH+HOLZ International cu sisteme adaptate tematicii acestui târg: sisteme de drenaj pentru fațade (amplasate la limita inferioară a acesteia, de unde se preiau apele pluviale, având și un design discret), sisteme conectate la conductele de drenaj, variante personalizate, diferite accesorii pentru preluarea apei din sistemele pluviale ale acoperișului, soluții speciale pentru acoperișuri terasă, cu evacuare deficitară, sau pentru acoperișuri verzi.

 

Lamilux a revenit anul acesta la târgul de la Köln cu noi soluții de iluminare naturală pentru acoperișuri terasă, precum cele din gama CI System – F100. Produsele Lamilux din această categorie se identifică prin eficiență energetică (valori extrem de favorabile ale coeficientului de transfer termic  - 0,9 W/mpK, construcție fără punți termice), respectă standardele europene pentru cupolele de iluminare emise în 2014 (de pildă cele referitoare la vânt și încărcarea cu zăpadă), au un comportament excelent la incendiu, izolează față de zgomot exterior și se montează foarte simplu.

 

Steinel, producător german de generatoare de aer cald și pistoale de lipit, a venit cu ultimele variante ale acestor instrumente foarte utile pentru montarea membranelor pentru acoperiș. Au fost evidențiate generatoarele de aer cald HG 2620 E, chiturile de montaj pentru acoperiș, sculele manuale necesare acestei meserie (gama Novus) și un echipament special care eficientizează munca aplicatorului, folosind generatorul cu aer cald, numită HG Roof. Steinel mai produce scannere de temperatură folosite de unii montatori pentru a evalua gradul de utilizare al suflantelor (controlul temperaturii de aplicare).  

                                                    

Producătorul de învelitori din șindrilă bituminoasă Iko a dispus de două standuri, pe tematici diferite. Unul dintre ele a prezentat cunoscutele sortimente de șindrilă Monarch și Cambridge, cu accesorii și membrane de etanșare (care au fost puse în operă în cadrul unor demonstrații), iar celălalt a promovat sistemele de izolare termică pe bază de PIR, sub brandul Iko Enertherm.

 

La standul Zambelli, producător cunoscut pentru calitatea sistemelor pluviale fabricate, am remarcat jgeaburile cu protecție pentru frunziș Gutter Stark și preocuparea pentru aspectul produselor sale în anumite contexte arhitecturale (un configurator digital arată modul cum acestea infuențează aspectul fațadei). Nu în ultimul rând Zambelli a dezvoltat soluții pentru drenajul acoperișurilor verzi, în virtutea trendului tot mai puternic constatat.   

 

Compania Mapei a fost pentru a doua oară prezentă la DACH+HOLZ International, după participarea în premieră din 2016. Aici a promovat membranele pentru impermeabilizarea acoperișurilor pe bază de PVC și FPO, produse sub brandul Mapeplan (Polyglass). Noutățile au constat în produse care să faciliteze aplicarea (Mapeplan Evo Drive, un dispozitiv de aplicare a barierelor de vapori autoadezive) sau membrane cu proprietăți îmbunătățite (Mapeplan Plus, care se murdăresc mai greu și sunt mai ușor de curățat).

 

150 de ani alaturi de profesionistii in acoperisuri