Ursa

ULTIMELE STIRI

Mehler Texnologies® se alatura Grupului Freudenberg

Hueckelhoven, 12 Mai 2020. Textile in Transformare – este ...

Participă și tu la manifestările expoziționale home & deco ale anului 2020

În perioada 2 – 5 aprilie 2020, în cadrul Centrului Expo...




DACH + HOLZ International 2020

» Mansarde si acoperisuri | 03 aprilie 2020

 

În perioada 28 - 31 ianuarie, un număr de 607 expozanți din 29 de țări au umplut pavilioanele centrului expozițional de la Stuttgart (Germania) cu ocazia târgului DACH + HOLZ International 2020, la care am participat și noi.  Deviza manifestării a fost ”Our trade fair. Our strengths.”  52.000 de vizitatori din 83 de țări (o creștere de 5% față de ediția anterioară) au aflat informații noi și au făcut tranzacții în domeniul acoperișurilor și structurilor din lemn cu această ocazie.

 

Având o participare mai numeroasă și mai multe oportunități de afaceri, cu o varietate superioară de oferte, multe dintre ele intersectoriale, DACH + HOLZ International 2020 a fost din nou cel mai im­por­tant eveniment european din domeniul aco­perișurilor și construcțiilor din lemn. Pentru prima dată, târgul s-a desfășurat în 6 pavilioane, față de 5 la edițiile precedente, înregistrând solicitări mai mari din partea firmelor specializate în fațade și izolații, dar și pentru desfășurarea de prezentări și demonstrații practice. Încă o dată, DACH + HOLZ International s-a dovedit o platformă pentru pro­fe­sio­niștii consacrați, pentru tinerii pasionați și influencerii din acest domeniu, dispuși să se întâlnească, să se îm­prie­tenească, să schimbe idei și impresii. Dată fiind participarea masivă a tinerilor aspiranți la meserii precum aceea de montator de sisteme pentru acoperiș sau dulgher/tâmplar, com­po­nenta digitală a acestor meserii a avut un rol important în propunerile și ofertele expozanților. De asemenea, digitalizarea s-a dezvoltat spectaculos și pe segmentul de comunicare, proiectare (Building Information Modeling - BIM), sau dezvoltarea afacerilor. Acest lucru a putut fi văzut suplimentar în cadrul unui show special, numit „Digitization”, care a facilitat, cu ajutorul a 11 stații, intrarea celor pasionați în viitorul acestei industrii, cu noi tehnologii și experiențe practice.

Succesul târgului a fost reflectat și de sondajele de opinie efectuate printre participanți: aproape 97% dintre expozanți și peste 92% dintre vizitatori au dat calificative maxime. O treime dintre vizitatori au declarat în sondaje că au venit pentru a identifica noutăți și inovații. Aproape 95% dintre expozanți au dat calificative bune calității și competenței publicului vizitator.

Următoarea ediție DACH + HOLZ International va avea loc între 15 și 18 februarie 2022 la Köln.

Prezenți la târg, am vizitat standurile celor mai reprezentative companii pentru piața românească. De asemenea, am avut ocazia să ne întâlnim cu membrii Federației Internaționale pentru Piața de Acoperișuri (IFD): Graeme Millar (Președinte), membrii board-ului Walter Bisig și Henrik Mosegaard Johansen (Velux) și secretarul general al organizației, Detlef Stauch.

 

Manifestul cunoscutului producător de sisteme termo-hidroizolante pentru acoperiș terasă și cu șarpantă înclinată Bauder, special ales pentru acest târg, a consolidat  o dată în plus orientarea către sustenabilitate, către curentul „verde”. În acest spirit, au fost promovate trei produse noi: materialul termoizolant pentru acoperiș BauderECO, soluțiile BauderKARAT Air + și, de asemenea, noi soluții de biotop pentru acoperișurile verzi. Așa cum au declarat reprezentanții companiei, feedback-ul par­tenerilor a fost extrem de pozitiv, noutățile expuse aici fiind însoțite de oportunități comerciale atractive. Pe toată durata târgului, specialiștii Bauder au făcut demonstrații practice cu panouri BauderPIR în formate care permit o execuție rapidă și flexibilă a acoperișurilor terasă, precum și cu hidroizolațiile lichide utilizate pentru etanșeizarea detaliilor. Am fost onorați să stăm de vorbă aici cu domnul Jan Bauder, Managing Director, membru al familiei care conduce această companie de peste 160 de ani.

 

Standul Velux a impresionat prin dimensiuni (800 mp) și arhitectură, în cele patru zile fiind vizitat de un public extrem de numeros, format din dealeri, montatori, arhitecți și specialiști în amenajarea mansardei. Aceștia au putut vedea ultimele variante ale ferestrelor Velux, cu optimizări importante la anumite elemente: profile mai subțiri ale ramelor (pentru mai multă lumină), noi mecanisme de deschidere/balansare, sisteme de montaj mai simple și mai rapide, termoizolare superioară în rame și zonele vitrate, sisteme de umbrire, protecții anti-insecte și sisteme de acționare automată, di­gi­talizată, cu ajutorul unor mecanisme mai performante. Jalu­zelele pot fi obținute în mult mai multe culori (1.800 culori RAL) iar noile ferestre sunt prevăzute cu protecții pentru radiația solară, aspect care are drept consecință un confort superior și o durată de viață mai mare pentru produse.

 

Creaton, cunoscutul producător german de țiglă premium, ceramică și din beton, a venit la Stuttgart cu ultimele modele de învelitoare, dar și cu noi acce­sorii care compun sisteme complete, revoluționare prin tehnologia încorporată. Banda de etanșare auto­adezivă Creaflex PIB permite rezolvarea detaliilor precum coșurile de fum sau alte stră­pun­geri prin învelitoare, fiind concepută în culori roșu, gri și negru, pentru a se asorta cu cromatica aco­per­i­șului. O membrană de protecție cu per­meabilitate la vapori, cu utilizare temporară, rezistă la substanțe chimice și temperaturi cuprinse între -40 și 110 ºC. Dar „vedeta” a fost sistemul fotovoltaic compus din module de dimensiunea unei țigle, care pot fi integrate perfect în planul învelitorii și pot fi monitorizate de la distanță cu ajutorul unui soft special. 

Pe 30.01.2020 Creaton a acordat primul premiu pentru Influencerii din piața de acoperișuri, sumele cu care au fost recompensați primii 3 clasați fiind de 3000,1500 și 500 euro. Juriul  format din reprezentați ai presei de specialitate și ai asociațiilor profesionale a premiat între altele relevanța temelor abordate pentru industrie, creativitatea, dar și prezența pe rețele sociale în dezvoltare precum TikTok, preferate de tineret mai ales. Este primul premiu acordat influencerilor din industria de acoperișuri iar nominalizații au fost selectați online chiar de către utilizatorii Facebook și Instagram. 

 „Împreună pentru o lume bine izolată” - sub acest motto, Isover a prezentat soluții inovatoare pentru spații locuibile mai sănătoase și mai confortabile, îmbunătățind eficiența energetică a clădirilor. Alături de marca Rigips, parte a aceluiași grup, Isover a venit cu propuneri ingenioase în special pentru mansarde, zonele de sub acoperiș sau construcțiile de lemn, pentru clădiri noi sau renovări. Miza a fost însă valoarea ecologică și economică a vatei de sticlă, datorită faptului că aceasta este obținută într-o proporției ridicată (până la 80%) din sticlă reciclată. De asemenea, au fost expuse ultmele variante de vată minerală Ultimate și de membrană poliamidică cu permeabilitate variabilă, Vario.

 

Rheinzink, producător de sisteme pentru acoperiș și fațadă din titan-zinc, precum și de sisteme pentru drenaj și accesorii, a prezentat la Dach + Holz, într-un mod interactiv, noul concept de sustenabilitate. Ideea este de a combina metalul într-un mod creativ cu alte materiale naturale, precum lemnul sau plantele, soluție potrivită în special pentru fațade. Nu în ultimul rând, pentru a facilita munca aplicatorilor, Rheinzink a venit cu o nouă invenție: Clipfix, o șurubelniță electrică special concepută pentru montarea tablei metalice. Aceasta poate fi folosită inclusiv pentru execuția acoperirilor cu sisteme Granum, ultimele modele de finisaj în culori gri deschis sau închis, bazalt. La stand am avut ocazia să ne întâlnim cu noul director pentru Europa Heinz Beerkirscher, dar și cu nume importante din branșa montatorilor premium din țara noastră, domnul Virgil Baciu de la Valcon Roofs și Radu Șerban de la BCI, alături de montatori de la firmele proprii. 

 

Participant tradițional la acest târg, producătorul de șindrilă bituminasă Iko a adus pe piața germană atât produsele clasice, în variantele lor performante (rezistente la intemperii extreme), cât și termoizolații din gama Enertherm. Sistemele de ventilație, membranele permeabile la vapori, hidroizolațiile sau masticurile, toate acestea sunt integrate într-un sistem de acoperiș complet, pentru care bitumul este principala materie primă.

Soudal, specializat în materiale pentru etan­șarea aco­perișurilor și a altor elemente de construcție (spume poliuretanice, siliconi, masticuri, adezivi, hi­droizolanți etc.), a promovat, pe lângă ultimele tipuri de produse, ecologizarea practicilor de pe șantiere prin reciclarea recipientelor; în Germania, circa 95% din recipientele de spume poliuretanice sunt reciclate cu ajutorul utilizatorilor. Am remarcat de asemenea pro­movarea produselor speciale din gama Soudatherm Roof, capabile să rezolve pro­ble­mele de etanșeitate, inclusiv în cadrul reparațiilor, ale aco­perișurilor plane și înclinate.   

La târgul german a fost prezentă și o companie ro­mânească – Bilka, aceasta promovând înve­li­to­rile me­talice din tablă cutată sau fălțuită cu îmbinare click (Romanic, Gotic, Retro Panel), dar și sisteme plu­viale sau diverse accesorii, o miză fiind garanția acordată pentru păstrarea culorii și rezistența contra coroziunii.

 

 

 

Ca la fiecare ediție la care participăm, revista noastră a fost prezentă la Centrul de Presă Internațională și numărul destul de ridicat al exemplarelor luate depune mărturie pentru prezența semnificativă și în acest an a vizita­torilor din țara noastră.

150 de ani alaturi de profesionistii in acoperisuri