Ursa

ULTIMELE STIRI

COILPROFIL a preluat denumirea celui mai puternic brand din portofoliu: METIGLA

Compania belgiană Coilprofil și-a schimbat din această va...

BIFE-SIM 2018 în casă nouă!

BIFE-SIM, cel mai important târg internațional dedicat ind...

Viitorul construcțiilor și tendințe în amenajări la Construct-Ambient Expo 2019

Romexpo redefinește târgurile Construct Expo și Ambient E...




Patru vorbe

» Mansarde si acoperisuri | 07 martie 2018

 

Membrii echipei noastre editoriale au fost prezenți în februarie, așa cum se întâmplă la fiecare doi ani, la târgul DACH + HOLZ International – de data aceasta desfășurat la Köln. Este un eveniment deosebit de nișat, doar pentru acoperișuri și lemn pentru construcții, conform denumirii. Dacă vrei să îți faci o idee despre acest domeniu, care este stadiul și încotro se îndreaptă, este bine să mergi acolo, pentru că ai deodată în față cam tot ce-ți trebuie, de la șurburi și învelitori de tot felul la scule și macarale. La astfel de evenimente este imposibil să nu te întâlnești cu români, așa cum este greu să nu te întâlnești cu membri ai oricărei nații de pe continent și nu numai. Ce îi atrage aici? ”Patru vorbe, numai patru, da’ vorbe, ce-i drept”, așa cum ne amintim de la Conu Leonida (față cu reacțiunea, desigur): noutate, calitate, reprezentare și instruire.

Lăsând la o parte vorbele, să vedem faptele. Noutăți sunt totdeauna, calitate – de asemenea (nici nu ar avea rost altfel, pentru că ești dibuit imediat), reprezentare – unde altundeva te poți întâlni cu ”greii” din industrie? Cât despre instruire... aici este aspectul care ne scoate totdeauna, pe noi românii, din tiparul de acasă. Sute și sute de metri pătrați alocați de organizatori asociațiilor de profil, școlilor de ucenici, concursurilor de montaj, îmbinate cu tot felul de activități recreative. Toți cei implicați sunt susținuți de autorități și sponsori din oficiu, de prieteni și rude din public. Tineri îmbrăcați în echipamente tradiționale specifice branșei trec mândri de apartenența lor, de faptul că sunt pe teritoriul lor familiar, care le hrănește visurile. Ne dăm seama că, fără aceste mișcări de amploare ale branșei, târgul n-ar avea niciun farmec și probabil nici sponsorii nu ar mai veni cu atâtea speranțe. Acest tip de manifestare este mai mult decât un loc unde se adună niște oameni cu interese comune, unde se întâlnește cererea cu oferta. Internetul a preluat o bună parte din această comunicare, iar mostre și cataloage se pot trimite oricând prin curier. Aici se creează comunități active, care interacționează inițial pe rețelele de socializare, apoi se întâlnesc într-o amosferă amicală și profesionistă în același timp; vin și pleacă împreună de la târg, organizează reuniuni, își dau întâlniri la standurile producătorilor care îi interesează. Sunt vedetele evenimentului, cu care orice producător, la nivel de top management, vrea să stea de vorbă. Și unii și alții sunt conștienți de faptul că muncesc în același domeniu, colaborând sau urmând să colaboreze. Dar toate acestea se întâmplă doar dacă ai un proiect pe termen mediu și lung. Nu se gândește nimeni să dea o lovitură de moment (una singură, aici ai o singură șansă, rareori pe a doua, dacă ai greșit!). Dar de ce vă povestim toate acestea? Poate pentru că ar fi un câștig dacă am avea și în România același respect pentru meserie. Poate că, preluând măcar o parte din aceste practici, lucrurile ar merge mult mai rapid și mai coerent. Totul este să fim ceva mai deschiși la ideea de solidaritate, care nu este doar o valoare morală, ci și o chestiune de eficiență. A bon entendeur, salut!

 

Echipa Revistei Mansarde, Acoperișuri & Fațade

150 de ani alaturi de profesionistii in acoperisuri