Ursa

ULTIMELE STIRI

Mehler Texnologies® se alatura Grupului Freudenberg

Hueckelhoven, 12 Mai 2020. Textile in Transformare – este ...

Participă și tu la manifestările expoziționale home & deco ale anului 2020

În perioada 2 – 5 aprilie 2020, în cadrul Centrului Expo...




ROMHOTEL 2020: De ce suntem importanți pentru piața Horeca

» Mansarde si acoperisuri | 03 aprilie 2020

 

Ca la fiecare ediție din ultimii ani, am participat și în 2020 cu revista noastră la expoziția internațională de echipamente, mobilier și dotări pentru hoteluri și restaurante, Romhotel. Este ocazia perfectă pentru a ne întâlni cu cei mai de seamă reprezentanți ai pieței Horeca, aici primind vizita a numeroși operatori din domeniu, proprietari, investitori, manageri, arhitecți și designeri care sunt interesați direct, în mare măsură, de calitatea materialelor pentru spații dedicate, supuse unor reguli și normative stricte.

 

Timp de patru zile, între 20 și 23 februarie, în Pavilionul B1 al Centrului Expozițional Romexpo vizitatorii specialiști au găsit soluții și tehnologii de ultimă generație pentru afacerile din domeniul Ho­reca, aflând care sunt tendințele anului în materie de amenajare, reamenajare și dotare a locațiilor pe care le dețin. Un interes deosebit s-a manifestat pe zona de con­strucție/amenajare, fapt con­fir­mat și de numărul mare de reviste dis­tribuite, oferite gratuit par­ti­ci­pan­ților.

Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” din Bu­cu­rești, prin Centrul de Studii Ar­hitecturale și Urbane (CSAU), a pre­zentat în cadrul unui stand special o serie de propuneri pentru domeniul Horeca, venind în în­tâmpinarea investitorilor care sunt interesați de proiecte de construcție sau reconversie a unor clădiri vechi în hoteluri sau restaurante.  

 

Evenimentul în ansamblu a fost cu atât mai interesant pentru noi, deoarece în paralel, în Pavilionul alăturat, s-a desfășurat ediția de primăvară a Târgului de Turism al României, care a avut, conform organizatorilor, un număr de 19.000 de vizitatori. Aici au participat, ca expozanți, și numeroși reprezentanți ai unor hoteluri din domeniul bal­near sau de leisure, dar și ai altor tipuri de unități Horeca ce au pre­gătit pachete turistice pentru acest an (Spa, turism culinar, cultural etc). Tot în cadrul Târgului de Turism al României am putut urmări eve­nimente dedicate in­ves­tițiilor, planurilor de dezvoltare, discuțiilor despre turismul actual; conferințele au avut ca teme evoluția turismului pe diverse nișe, precum turismul balnear („Infuzia de business” – eveniment organizat de asociația patronală din domeniu), sau im­pactul pe care îl are fenomenul „social media” în turism. Întrucât în turism orice detaliu este important pentru a obține o recție favorabilă pe rețelele de socializare, arhitectura, designul și mai ales siguranța sunt aspecte deseori menționate în expu­nerile de la acest gen de manifestări.

 

Investițiile, din perspectiva arhi­tecturii și modernizării, sunt în continuare avantaje competitive pen­tru piața Horeca, o modalitate de diferențiere și de atragere a clienților aflați în căutarea unor experiențe unice într-o ambianță prietenoasă, în care sunt firești aspecte precum confortul termic sau fonic, aerul să­nătos din interiorul spațiilor utilizate, un acoperiș sigur deasupra capului. Inclusiv în ofertele agen­țiilor de turism se poate observa că impactul vizual al amenajărilor interioare și exterioare ale hote­lu­rilor, restaurantelor, barurilor, cluburilor sau piscinelor rămâne extrem de important. În această industrie sunt firești intervențiile periodice asupra proprietății, atât pentru asigurarea bunei funcționări sau pentru modernizare, cât și ca modalitate de rebranding, de a veni în întâmpinarea clienților cu ceva nou, interesant. 

Dată fiind exploatarea intensă a proprietății, sunt căutate soluțiile cele mai performante, care să aducă și un plus estetic, o personalizare cât mai accentuată. Rolul arhi­tec­ților și designerilor în acest domeniu este decisiv.

Una dintre problemele cele mai importante este integrarea instalațiilor și a altor utilități, obli­gatorii pentru o unitate de cazare sau alimentație publică, în arhi­tectura generală a clădirii, pe fațade sau acoperișuri, fără a deranja din punct de vedere estetic. De ase­menea, operatorii Horeca sunt permanent în căutarea unor soluții pentru a obține o eficiență ener­getică tot mai mare, date fiind costurile de exploatare considerabile ale unei proprietăți de acest tip. 

 

În domeniul materialelor de construcție și finisaje sunt căutate variantele Eco, fără emisii de substanțe organice volatile, ba mai mult decât atât, se constată un in­teres tot mai mare pentru aco­­perișuri și fațade verzi, soluții care aduc și avantaje de ordin es­tetic. Ceea ce se mai poate accentua aici este importanța investiției în materiale cu durată lungă de viață; astfel, operatorii Horeca nu sunt nevoiți să își întrerupă activitatea pentru repararea unui acoperiș de proastă calitate, după ce oricum și-au dezamăgit clienții care au obser­vat infiltrații sau o climatizare de­fectuoasă. Întrucât paginile re­vistei noastre sunt dedicate deseori acestor subiecte, am avut ce arăta și discuta cu cei veniți la standul nostru.

Ultimele articole din categorie

DACH + HOLZ International 2020Adevăratul preț al lucrurilorSă ne cunoaștem mai bine

SINGURA REVISTA DE SPECIALITATE DIN DOMENIU








Vezi arhiva de reviste

150 de ani alaturi de profesionistii in acoperisuri